Cea mai importanta intrebare era daca pot obtine un consum de combustibil mediu de sub 7 litri de benzina pentru 100 km parcursi, in conditiile in care, la primele teste din Germania, aceasta a fost valoarea afisata de computerul de bord. Ei bine, la fel ca in testul din apropierea Frankfurtului, consumul mediu al lui Jazz 1.4 i-SHIFT a oscilat intre 6,8 si 7,1 litri de benzina pentru 100 km parcursi, stabilizandu-se intr-un final la sapte litri.

Valoarea obtinuta de noi este mare fata de cei 5,1 litri declarati oficial de constructor, dar, oricum, am condus intr-un mod si un regim normale, fara a recurge la micile trucuri folosite de obicei pentru obtinerea valorilor de consum ale fabricantului.
In premiera pentru clasa mica, propulsorul de 1,4 litri pe benzina a fost cuplat unei transmisii manuale robotizate, i-Shift, cu sase trepte. Performantele acesteia sunt corecte pentru aceasta clasa, schimbarea treptelor in modul automat avand o intarziere foarte mica.

Pe modul Manual, cu schimbare de la padelele din spatele volanului, lucrurile stau ceva mai bine. Viteza maxima de 180 km/h nu este o minciuna, motorul de 1,4 litri fiind, logic pentru unul Honda, capabil sa mentina fara probleme regimurile de turatie inalte. Tinuta de drum este corecta, cu un ruliu logic pentru arhitectura caroseriei si pentru caracterul familial, ce implica, desigur, confort in privinta suspensiilor.
In Romania, un Jazz 1.4 LS i-SHIFT costa 14.680 de euro fara TVA sau 17.469 de euro cu TVA inclus. Exista si optiunea achizitionarii unui model 1.4 cu transmisie manuala, la un pret ceva mai mic – 15.446 de euro DDP –, dar, sincer, economia nu merita, avand in vedere ca se pierde extrem de reusita transmisie i-SHIFT.

